Nieuw adviesplatform om verder te groeien naar een beter hypotheekadviesgesprek
Bron: Banken.nl -
27 februari 2023
In 2023 krijgt de branche te maken met een markt die nog onvoorspelbaarder is dan in de afgelopen jaren. Het lijkt alsof de ene crisis de andere opvolgt. We hebben te dealen met een woningcrisis, klimaatcrisis, wisselende marktrentes en met een onrustige wereldeconomie. En tóch blijft de hypotheeksector een sector die, ook in roerige tijden, aan de weg blijft timmeren. Tijdens het afgelopen Hypotheken Event op 7 & 8 februari, werd de status quo uitgedaagd door andersdenkende sprekers en verrassende casussen.
In dit artikel komen Margreet Rijken, Directeur Development Omniplan, en Stephanie Teunissen, Clusterlead Professional Channels bij Rabobank aan het woord. Zij delen aan de hand van een terugblik op het ontwikkelen en implementeren van een nieuw adviesplatform hun lessons learned.
Rijken: "In dit project hebben Omniplan en Rabobank samen het nieuwe adviesplatform ontwikkeld en geïmplementeerd als fundament voor de toekomst: een digitale hypotheekketen. Een fundament dat voor élke financieel dienstverlener zinvol is. In de visie van Omniplan is naast steeds meer gebruiken van brondata de nabije toekomst een digitale interactie tussen adviseur en consument. En dan met name in de voorbereiding van het adviestraject. Waarom? Omdat hypotheekadviseurs hun tijd en energie kunnen besteden aan advies doordat de tijd die het nu kost om gegevens in te voeren significant afneemt."
Lees verder >>
Wil je dit nieuwsbericht verder delen?