Aan de slag met brondata of toch nog even wachten?

HDN

Brondata maakt het aanvraagproces vlotter, geeft adviseurs beter onderbouwde beslissingen in handen en er blijft meer tijd over voor wat echt telt: het adviesgesprek met de klant. Reinier van der Heijden en Jennifer op ’t Hoog, directie HDN gaan in op een nieuwe werkwijze.

Voor sommige adviseurs is afscheid nemen van de vertrouwde werkwijze echter nog een brug te ver. Is voor die terughoudendheid nog wel ruimte, vroegen we aan Reinier van der Heijden en Jennifer op ’t Hoog, directie HDN. Of moet de adviseur nu echt op de rijdende brondata trein stappen?

Hoewel het gebruik van brondata aanzienlijke voordelen biedt, zijn er nog steeds veel adviseurs die vasthouden aan hun traditionele werkwijze van het verzamelen van documenten. Dit is de manier waarop ze altijd succesvol klanten wisten te helpen. Dus waarom zouden ze overstappen op iets nieuws?

“We horen ook dat het nog onvoldoende duidelijk is met welke bronnen je bij welke verstrekker terecht kunt. Je wilt niet eerst brondata opvragen om vervolgens alsnog een PDF mee te sturen. Ook voelt het gebruik van bron-data voor sommige adviseurs minder persoonlijk omdat er minder interactie is met de klant. En bovendien kost het tijd, geld en moeite om over te stappen op een nieuwe werkwijze hoor ik vaak. En dat begrijp ik ook wel”, geeft Van der Heijden aan.

[....]



Gerelateerde vacatures

Bekijk ook eens deze vacatures

ING
5.996 - 9.583
Medior
Amsterdam
Rabobank
2.717 - 3.880
Medior
Landelijk
ABN AMRO
7.896 - 11.279
Senior
Amersfoort