hypotheekcarriere.nl
Background
Rapport

Visie op Toezicht 2025-2028

Visie op Toezicht 2025-2028

Rapport
13-11-2024
DNB
De Nederlandsche Bank
In haar Visie op Toezicht 2025-2028 zet DNB voor financiële instellingen en andere belanghebbenden uiteen wat zij de komende vier jaar van het toezicht van DNB kunnen verwachten.

Focus op geopolitieke risico’s

De Visie op Toezicht komt uit op een moment dat het geopolitieke klimaat al langere tijd guurder is en fragmentatie van de wereldeconomie toeneemt. Geopolitieke spanningen hebben invloed op financiële instellingen en vormen daarom de komende jaren een van de focusgebieden van ons toezicht. Technologische vernieuwing is een tweede focusgebied. Digitalisering biedt kansen aan de financiële sector, maar leidt ook tot nieuwe kwetsbaarheden. Geopolitieke ontwikkelingen leiden samen met de digitalisering tot een dynamischer dreigingslandschap. Dit vereist extra aandacht voor cyberweerbaarheid – het derde focusgebied voor het toezicht van DNB in de komende jaren.

Download het rapport hier:

Aandacht voor de kern van het toezicht

De Visie op Toezicht 2025-2028 besteedt ook de nodige aandacht aan de kern van het toezicht van DNB. Hierbij gaat het om de fundamentele inrichting van het toezicht, en onze ambities rondom enkele thema’s daarbinnen: het Europese en internationale karakter van de sector, het anticiperen op nieuwe ontwikkelingen, de omgang met open normen en guidance, en effectieve normhandhaving.

Verankering in het reguliere toezicht

Een aantal thema’s binnen het toezicht van DNB heeft in de afgelopen jaren extra aandacht gekregen, en wordt nu verankerd in het reguliere toezicht. Het betreft een efficiëntere en effectievere aanpak van financieel-economische criminaliteit, de beheersing van duurzaamheidsrisico’s en de sturing op governance en gedrag.

Lees verder op: DNB.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Obvion
2.715 - 3.491
Junior
Heerlen
Als Medewerker Klantbeleving bij Obvion beantwoord je vragen over hypotheken via telefoon, e-mail en chat. Je biedt deskundigheid en oprechte interesse, groeit naar een rol als sparringpartner voor adviseurs en...
NIBC
Marktconform
Medior, Senior
The Hague
Ben jij een geboren netwerker met een commerciële drive? Wil jij impact maken in een snelgroeiende organisatie waar jouw ideeën écht het verschil maken? Dan is dit jouw kans om...
NN
3.041 - 4.344
Junior
Rotterdam
Als Customer Service – Telefoniecoach Hypotheken Verstrekken bij ons, ben jij de drijvende kracht achter kwalitatieve telefoongesprekken. Je coacht collega's, voert kwaliteitsmetingen uit, en ontwikkelt workshops om een 9+ klantbeleving...
De Hypotheekshop
Marktconform
Medior, Senior
Vlaardingen
Als Vestigingsmanager / Financieel Adviseur bij De Hypotheekshop geef je onafhankelijk hypotheek- en financieel advies, bemiddel je in hypotheken en verzekeringen, en onderhoud je contacten met geldverstrekkers en notarissen. Je...